Optymalizacji konwersji może przynieść Ci wiele korzyści – sekret tkwi we wprowadzeniu odpowiednich zmian na Twojej stronie, które mogą zwiększyć konwersję.
Stopa konwersji to natomiast nic innego, jak stopień w jakim liczba wizyt na stronie przekłada się na liczbę zrealizowanych celów (inaczej współczynnik konwersji). By ją podnieść, a tym samym zwiększyć zyski naszej strony internetowej, powinniśmy zadbać o optymalizację konwersji. Są to wszelkie zabiegi i zmiany na stronie, mające na celu ułatwienie użytkownikowi poruszanie się po witrynie i podjęcie decyzji, a tym samym zrealizowanie pożądanego przez nas celu.
Etapy procesu optymalizacji współczynnika konwersji:
- Zdefiniować cele optymalizacji
- Ustalić docelowy poziom współczynnika konwersji
- Przeprowadzić analizę obecnej sytuacji
- Określić problem i przygotować sposoby jego rozwiązania
- Testować nowe rozwiązania i mierzyć uzyskiwane efekty
- Wdrożyć na stałe zmiany przynoszące oczekiwane rezultaty